Friss, bio, mentes - Egészséges étel, egészséges élet

Olvasási idő : 6 Perc
Friss, bio, mentes

A jóléti társadalmakban generációról generációra növekszik a születéskor várható élettartam. Ezzel párhuzamosan mind többen ismerik fel, hogy nem elég sokáig élni: a lehető legtovább kell megőrizni a tartalmas élethez szükséges jó egészségügyi állapotot. Így lett az egészségtudatosság vezető hívószó – a kereskedelemben és a gasztronómiában is. A METRO az egészségtudatos táplálkozás híveit, valamint az őket kiszolgáló vendéglátóhelyeket és kiskereskedőket a lehető legteljesebb mértékben igyekszik kiszolgálni. Egészségtudatos termékkínálatunk mögött folyamatos fejlesztő munka áll, melybe Tulkán Tímea, a METRO saját márka vezetője nyújt betekintést.

Az egészséges triász: friss, bio, mentes
A METRO egészséges életmódot szolgáló termékeit alapvetően három kategóriában kezeljük: friss zöldség és gyümölcs, bio termékek, valamint „mentes” élelmiszerek – ideértve a cukormentes, gluténmentes, laktózmentes, húsmentes, vegán termékeket.

Az egészséges ételek pilléreit jelentő friss zöldségek és gyümölcsök területén a piacon folyamatos a mozgás, de ez lényegében független az egészséges életmódra való törekvéstől. A bio termékeket illetőleg két-három évvel ezelőtt volt egy nagyobb bővítés: akkor ez a piac erősen felívelni látszott, amit tavaly óta tartó stagnálás követett – talán a magasabb ár miatt, ami a bio minősítésű élelmiszereknél elkerülhetetlen. A harmadik terület a legérdekesebb: a „mentes” termékek piacán a fogyasztók táborának összetételét, a fogyasztói motivációt és a termékfejlesztéseket illetőleg is markáns változások tapasztalhatók.

Változó fogyasztói igények
Korábban szinte kizárólag olyan fogyasztók vették a mentes termékeket, akik rá voltak kényszerülve erre a választásra, például diabétesz vagy ételallergia miatt. Ma egyre inkább körvonalazódik egyfajta trendkövető magatartás a fogyasztók körében: azért vásárolják ezeket a termékeket, mert egészségesnek és divatosnak tartják. A fogyasztói motivációk között hangsúlyossá vált a fenntarthatóságra, kisebb ökológiai lábnyomra való törekvés, ami ugyan mindhárom területre igaz, de a húshelyettesítő megoldások nimbuszát, és vele forgalmát különösen megnövelte. Végül fontos kiemelni, hogy a „mentes” termékek körében történt arányaiban a legtöbb termékfejlesztés az élelmiszerpiacon: ezek a termékek egyre finomabbak, egyre könnyebben előállíthatóak, és egyre inkább megéri őket vásárolni.

Hódító húshelyettesítők
Érezhetően kitörés előtt állnak a húshelyettesítő megoldások: a METRO Chef márka húshelyettesítő termékcsaládjában jelenleg öt termék szerepel, közte növényi alapú hamburger és girosz, melyek átmentek a fogyasztói vakteszteken – szinte képtelenség őket megkülönböztetni a húskészítményektől! Miután elnyertük a Sirha élelmiszerinnovációs versenyének díját a húshelyettesítő megoldásainkkal, a HORECA szektor számára is jobban láthatóvá vált a termékcsalád. A díjról szóló hírlevelet követően megugrottak a rendelések.

Naprakész szortiment
Egészségtudatos termékszortimentünket a nemzetközi trendek figyelése mellett a fogyasztói és beszállítói visszacsatolásokat is figyelembe véve állítjuk össze. Sales force csapatunknak és vevőkapcsolat-módszereinknek köszönhetően élő, hatékony kommunikációt folytatunk a fogyasztóinkkal: ha érezhetően sok ember fogalmaz meg egy igényt a visszacsatolások során, azt érvényesíteni kell a beszerzésekben. A piac fejlődését a mindenkori újdonságok diktálják, ezért fontos naprakésznek maradnunk – ehhez nyújtanak segítséget a nemzetközi kollégáink.