Főszezon értékelő

Olvasási idő : 8 Perc
Főszezon értékelő

Szezonértékelő 2022

Megkérdeztük HoReCa-vevőinket, milyennek érezték a főszezont, és milyen tanulságokat szűrtek le a nyári hónapok tapasztalataiból. Úgy tűnik, a fényes szezon feletti általános örömöt a közeljövő miatti aggodalom árnyékolja be. Blogcikkünkben saját tapasztalatainkat és tanácsainkat is megosztjuk!

METRO: Az előzetes elvárásoknak megfelelően alakult a főszezon?

Szókán László, Accent Hotel Holiday, Csopak: Sokkal jobb lett, mint vártuk! Tavasszal még kifejezetten pesszimista voltam, de ehhez képest rekordbevételt értünk el a három nyári hónap alatt. Június elejétől gyakorlatilag végig teltházzal működtünk.

 

Palkovics Norbert, Pizza Puzzle, Budapest: Nincs okom panaszra: minden várakozásunkat fölülmúlta az idei szezon. Az előző évnél magasabb vendégszámmal működtünk nyáron.

 

Gurdon Ferenc, Família Vendéglő, Alsóörs: Nem számítottunk ennyire sikeres szezonra, mind vendégszámban, mind pedig bevételben eredményes nyári szezon van a hátunk mögött.

 

A METRO tavasszal elsőként budakalászi áruházát alakította át nagy teljesítményű raktáráruházzá a nagykereskedelmi tevékenység előtérbe helyezésével. A főszezonig a lehető legtöbb áruházunkban megtettük az első lépéseket a nagykereskedelmi jelleg erősítése érdekében, így partnereink kényelmesebben szerezhetik be a nagy kiszerelésű termékeket. A szezon folyamán bővült a nagy sikerű „Többet olcsóbban” kampányba bevont termékek száma is, s ezen árucikkek forgalma érezhetően fellendült.

 

METRO: Milyen kihívásokkal kellett megbirkózni a szezonban és milyen megoldásokat alkalmaztak ezekre válaszul?

Szókán László, Accent Hotel Holiday, Csopak: Az alapvető kihívást a humánerőforrás jelentette. A keserű tapasztalat nyár elején az volt, hogy tíz toborzott emberből mindössze kettő állt be ténylegesen dolgozni. Júliusban ez a tendencia már változott, akkor viszont az alkalmazottak felkészületlensége okozott problémát. A munkaerőhiány kezelése érdekében engedékenyebbek voltunk a turisztikai idénymunkások órabérével, emellett a szállodalánc többi tagjától is át tudtunk venni embereket, és egy helyi munkaerőközvetítő is segítségünkre volt. A beszerzés oldalon ugyanakkor valamennyire tudtunk spórolni, ha mást nem, időt mindenképpen: ezen a területen a METRO kiszállítás szolgáltatását vettük igénybe, és szokott minőségben, időben és hiánytalanul érkeztek a megrendelt termékek.

 

Palkovics Norbert, Pizza Puzzle, Budapest: Azokkal a nehézségekkel kellett szembenéznünk nekünk is, amelyekkel az egész szektornak meg kellett küzdenie. A legnagyobb problémát az alkalmazotthiány és az alapanyaghiány jelentette. Előbbit ismeretségi körből orvosoltuk, utóbbit pedig úgy, hogy egyes nehezen hozzáférhető alapanyagokat helyettesítő termékekkel váltottunk ki.

 

Gurdon Ferenc, Família Vendéglő, Alsóörs: a munkaerőhiány bennünket is érintett, ezt diákmunkásokkal küszöböltük ki, a frekventált időszakokban – hétvégeken – pedig több alkalmazottal dolgoztunk. Kihívást jelentett a vendégek kiszámíthatatlan érkezése: akár órákig tartó kvázi-üresjáratok után jellemzően egyszerre jelentek meg tömegek a vendégtérben. Ezt a helyzetet a helyszínen kezelni és koordinálni kellett. Az áruellátásra nem volt panaszom, mindent be tudtunk szerezni, amire szükségünk volt.

 

A METRO kiszállítói üzletága, a METROMAX ügyfelei számára a nyár egyértelmű „slágere” a szárazjeges hűtveszállítási rendszer volt, melynek használatával tökéletes hűtési lánc valósult meg az áruház mélyhűtőjétől egészen a kiszállítási címig. A MESSER által kínált szárazjeges megoldás alkalmazását nyár végéig az összes nagy kiszállító központunkra kiterjesztettük. Tudjuk, milyen fontos a beszerzés biztonsága egy étterem számára a feszített munkatempó mellett – erre kínáljuk megoldásként a METROMAX szolgáltatást, mely egyre népszerűbb a vendéglóipari partnereink körében. Ha a személyes beszerzés aránytalanul sok energiát vesz el, rendelje meg a termékeket, és mi a szokott minőségben szállítjuk!

 

METRO: Mit szűrt le tanulságként, hogyan készül a közeljövőre?

Szókán László, Accent Hotel Holiday, Csopak: A legfontosabb tanulság, hogy legközelebb sokkal korábban kell felépíteni a csapatot. Ha megvan a megfelelő stáb, és megvannak a megbízható vezetők, onnantól gyerekjáték helytállni a főszezonban.

 

Palkovics Norbert, Pizza Puzzle, Budapest: Csak abban vagyok biztos, hogy sokkal nehezebbek lesznek az előttünk álló hónapok, ahogy a következő szezon is. Erre lélekben és tartalékokban mindenképpen fel kell készülnünk.

 

Gurdon Ferenc, Família Vendéglő, Alsóörs: a diákmunkások alkalmazása jó döntés volt, ráadásul élvezték is a nálunk töltött időt, többen jelezték, hogy jövőre is visszajönnének. A közeljövővel kapcsolatban viszont nagy a bizonytalanság: folyamatosan követjük a híreket, eseményeket, de az árak és energiaárak havonta változnak. Tavasszal okosabbak leszünk a konkrét terveinket illetőleg.

 

A METRO tanácsa: Menekülj előre! Talán ellentmondásosan hangzik, de krízishelyzetben a fejlesztés a kulcs a kihívások kezeléséhez. A pandémiás időszakból megerősödve kerültek ki azok a vendéglátóhelyek, amelyek korszerűsítésbe, digitalizációba vagy akár a dizájn megváltoztatásába fektettek a kényszerű leállás alatt. Nem feltétlenül szükséges vagyonokat áldozni a fejlesztésre. Az online jelenlét biztosításával vagy minőségének javításával alacsony költség mellett, szinte azonnal észlelhető a hatás. A Dish by METRO éttermi szoftvercsomaggal kedvező áron, gyorsan és egyszerűen fejleszthetik partnereink a vendéglátóhelyük digitális szolgáltatásait. Fejlesztés lehet a munkafolyamatok optimalizációja vagy az étlap, a receptek újragondolása is; ezek szinte nem kerülnek semmibe, mégis átlendíthetik a holtponton a vendéglátóhelyet!