Ferencvárosban is átalakult a METRO

Ferencvárosban is átalakult a METRO
Új stratégiához új üzleti modell
A METRO-áruházak átalakításának hátterében egy nemzetközi stratégiai fordulat áll, melynek alapjait 2021-ben vetették meg, és 2022-ben már meg is kezdődött a stratégia kiszolgálását lehetővé tevő új üzleti modell bevezetése. Az üzleti modellt lényegében a partnerek visszajelzései és építő javaslatai motiválták: nagyobb fókuszt kapott benne a két kulcs célcsoport, a kiskereskedők és a vendéglátósok kiszolgálása, a mennyiségi értékesítés előmozdítása, valamint a vásárlási folyamat egyszerűsítése és hatékonyabbá tétele. Az üzleti modellt többcsatornás nagykereskedelmi értékesítésnek nevezik a METRO-ban – a stratégia nemcsak szemléletváltást, hanem fizikai átalakulást is hozott. 

Nyolc magyar áruház már hatékonyabb
A teljes áruházlánc célul kitűzött átalakítását több hullámban valósítja meg a METRO – 2022 tavaszán Budakalászon készült el az első nagy hatékonyságú raktáráruház, majd ősszel a Fóti úti és szegedi egységekkel bővült az új modell alapján működő áruházak köre. Idén tavasszal egyszerre három megújult METRO-áruházat adtak át a vásárlóknak – Nyíregyházán, Győrött és Szombathelyen, melyet júniusban az átalakított székesfehérvári áruház átadása követett. Az átépítések nem jelentettek leállást, hiszen az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt megvalósított munkálatok alatt is folyamatos volt a vásárlók kiszolgálása. A ferencvárosi áruház átépítése azonban minden előző átalakításhoz képest hatékonyabb volt. A korábbi áruház-átápítések gyakorlatával szakítva a METRO a ferenvcárosi áruházat mindössze 3 hét alatt, éjszakai műszakban alakította át: ennek köszönhetően a felújítások minimális fennforgást jelentettek a vásárlók számára. A változások annál látványosabbak lettek.

A lehető legrövidebb idő alatt hatalmas változás
A változásokat Hódi József áruház- és vonzáskörzeti igazgató ismertette. A leginkább szembetűnő változás, hogy szellősebb, levegősebb lett a kialakítás – mutatott rá – szélesebb közlekedőfolyosók segítik az alaposan megpakolt bevásárlókocsik mozgatását az áruházon belül. A vásárlói igényekhez igazodott az élelmiszerterület növelése és a non-food terület csökkentése a kínálat átgondoltabbá tevésével. A vevőszolgálati pult egy többfunkciós sziget lett, melyben együtt működik a kasszafelügyelet és a vevőszolgálat, karnyújtásnyira az automata és a scan and go kasszáktól. A korábban megszokottnál jóval nagyobb arányban történik raklapos termékelhelyezés a gyorsan fogyó, népszerű termékek értékesítésére: a 10.000 négyzetméteres áruházban összesen 1800 raklapos kihelyezés található. A polcokon a termékek nem egyesével, hanem egységcsomagokban vannak kihelyezve, ezáltal a dolgozók gyorsabban töltik fel őket, mindig van elérhető készlet, és a vásárlás is hatékonyabb. Az egyszerűsítés és hatékonyság jegyében a zavaró információkat és installációkat eltávolították az eladótérből, s áttekinthetőbbé váltak a polccímkék és az ártáblák is.  

Nagykereskedelmi csúcsok felé
A vásárlóknak és a METRO-ban dolgozóknak egyaránt kedvező nagyobb hatékonyságot nemcsak a fizikai változások és az üzleti szemlélet átalakulása szolgálja, hanem az átláthatóbb kínálat, a stabilabb árukészlet, valamint a kiváló ár-érték arányú saját márkák arányának növelése.  – összegezte az Igazgatótanácsot képviselő Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató. Az árpolitikát illetően a “Többet olcsóbban!” gyakorlat kiterjesztése érhető tetten: immár közel 5000 terméket lehet komoly mennyiségi kedvezménnyel vásárolni.   A többcsatornás nagykereskedelmi modellt kiszállító szolgáltatás, valamint digitális üzletág és online platformok teszik teljessé. A megnövekedett hatékonyságnak köszönhetően a METRO a Business Days konferencián immár zsinórban másodjára nyerte el a STAR STORE Év Nagykereskedelmi Üzletlánca elismerést.