Hatékonyabb és fenntarthatóbb lett a METRO

Három vidéki áruház alakult át a profi vevők jobb kiszolgálásáért

Hatékonyabb és fenntarthatóbb lett a METRO

Sorban alakulnak át a METRO-áruházak Magyarországon a 2022-ben bevezett többcsatornás nagykereskedelmi stratégia jegyében. Szinte napra pontosan az első, budakalászi átalakított áruház átadása után március idusától immár a nyíregyházi, a győri és a szombathelyi METRO is megújulva várja a kényelmes beszerzésre vágyókat!

Új stratégia, új modell
A METRO nemzetközi szinten bővíti és fejleszti a professzionális vevők számára nyújtott szolgáltatásait, növelve a vásárlói élményt és hatékonyságot.  A METRO 2021-ben megalapozott új stratégiájának fókuszában már a két legfontosabb vevőcsoport, a vendéglátóipari és a kiskereskedői vásárlók jobb kiszolgálása áll, vállalati oldalról pedig a hatékonyság és a folyamatok egyszerűsítése volt a prioritás.  E célból alakítják át az áruházakat, különös tekintettel a vevőtérre, de a stratégiai változások része a kiszállítási üzletág bővítése, az online piactér kiterjesztése, valamint a digitális jelenlét és szolgáltatások körének növelése is. 

Nincs megállás
Az áruházak átalakítását több hullámban valósítja meg a METRO – 2022 tavaszán Budakalászon készült el a mintaként szolgáló nagy hatékonyságú raktáráruház, ami laborként szolgált a további átalakításokhoz: ősszel a Fóti úti és szegedi egységekkel bővült az új modell alapján működő áruházak köre. Idén tavasszal pedig egyszerre három megújult METRO-áruházat adtak át a vásárlóknak – Nyíregyházán, Győrött és Szombathelyen
Ahogy anno a pandémia sem hozott a nagykereskedelemben leállást, pusztán a munkafolyamatok újragondolását, úgy az átépítések alatt is folyamatos volt a vásárlók kiszolgálása. Ez különösen figyelemreméltó bravúr annak tükrében, hogy a vevőteret érintő átalakításokat az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt végezték el a lehető legrövidebb idő alatt. 

Mi változott? 
A fő változás a vásárlói útvonal lerövidülése: szembeötlő a szélesebb közlekedőfolyosók kialakítása, melyek a kényelmes nagybani vásárlást szolgálják. Igazodva a vásárlók által megfogalmazott igényekhez és a vásárlói szokásokhoz megnövelték az élelmiszereket kínáló területet. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új árpolitika érvényesítését is jelentette. 
Mélyebb üzleti kommunikációra ad lehetőséget a közös ki- és bejáratnál elhelyezett vevőszolgálat és kassza terület, ahol vevőfogadó munkatársat is alkalmaznak. 

Az átalakulás célja
A megújulás egyértelmű üzenet a korábbi kereskedelmi és marketing gyakorlattal való szakításról, s világossá teszi, hogy a METRO nagykereskedelmi csúcsokra tör. 
Az átalakításokat a nagyobb hatékonyság elérése motiválta, ami érvényes az áruházakban végzett munkára éppúgy, mint a METRO-ban történő beszerzésekre, vásárlásokra. Ezt a nagyobb hatékonyságot átláthatóbb kínálattal, nagyobb rendelkezésre állással, stabil árukészlettel és racionalizált szortimenttel biztosítja a nagykereskedelem.  A többcsatornás nagykereskedelmi modellt kiszállító szolgáltatás, digitális üzletág és online platformok, valamint win-win helyzetet kínáló árpolitika teszi teljessé. 

Sajtókapcsolat: 
Slániczné Molnár Ildikó // Marketingkommunikációs vezető
Mobil: +36-70-377-9043 // Ildiko.molnar@metro.co.hu