Interjú kemény gáborral
A Hubertus Bt./Terra Pannonia ügyvezető igazgatójával
Röviden bemutatná a cégét?
A Hubertus Bt. és elődei hosszú idő óta foglalkoznak szarvasmarhatenyésztéssel, de kimondottan az angus marha tenyésztését a 90-es években kezdtük. A Balatonfenyvestől délre fekvő Nagyberek legelőin és a vele szomszédos szántó területeken gazdálkodunk. Az angus, az a szarvasmarhafajta, ami jól alkalmazkodik a helyi természeti adottságokhoz, és húsa megfelel a mai kor elvárásainak. Magunkat egy hiteles vállalkozásnak tartom, mert valós értéket állítunk elő. A mi tevékenységünk teljes mértékben nyomon követhető, és valóban – Európában is - mintaértékűnek tekinthető.
Miben mások önök a többi hasonló profilú céghez képest?
Tevékenységünk az egész vertikumot átöleli, a legelőtől az asztalig. Mi nem csak marhát tenyésztünk és hizlalunk, hanem magunk termeljük az állatok takarmányát, és magunk is dolgozzuk fel az állatokat pásztói húsüzemünkben. Olyan technológiákat alkalmazunk, mint a 21 napos érlelés, a szuvidálás, de említhetem a skin csomagolást, amelyek biztosítják azt, hogy a jó alapanyag kifogástalan minőségben és formában jusson el a fogyasztókhoz.
Honnan merítenek új ötleteket, inspirációt, hogy folyamatosan versenyképesek maradjanak?
Olyan munkavállalóink vannak, akik nyitottak az újdonságokra, és dolgozik bennük a megújulni akarás, rendszeresen állnak elő új ötletekkel, javaslatokkal. Rendkívül fontosnak tartjuk a személyes kapcsolattartást a vevőkkel, akik nemcsak véleményt mondanak egy-egy termékről, hanem azt is, hogyan lehetne az még jobb, hogyan tudnánk javítani rajta, de ők is megfogalmaznak új igényeket, amiket mi igyekszünk teljesíteni. Az ötletek tehát jönnek belülről és kívülről is. A feladatunk, hogy mérlegeljük őket, és a legjobbakat valósítsuk meg.
Megosztana velünk egy szakmai titkot?
Például melyik a legjobbnak tartott termékük, és mit tehetünk, hogy megőrizzük egy ilyen kiváló alapanyag zamatát, minőségét? Nehéz kiemelni egy terméket. Talán azért, mert egy alapanyagból, az angus marhából dolgozunk és a technológiai alapok is azonosak. A 21 napos száraz érlelés alatt olyan biokémiai folyamatok zajlanak, amik javítják a hús minőségét, azt ízletesebbé, zamatosabbá és egyben könnyebben, gyorsabban elkészíthetővé teszik. A szuvidált termékeink is ún. „kényelmi” termékek. 10 perc alatt remek készételhez jutunk!
Voltak pillanatok a vállalkozás történetében, amelyek különösen büszkévé tették?
Felépítettünk egy olyan vállalkozást, ami a teljes vertikumot felöleli. Húsipari tevékenységünk csak öt éves múltra tekint vissza. Amit ez idő alatt elértünk, arra nagyon büszkék vagyunk! 2015-ben heti két-három állat vágásával indultunk, ami 2019-ben már meghaladta a húszat. Az áruházláncok mellett termékeink elérhetők a Balaton és Budapest legjobb éttermeiben is.
Mi a következő cél, amit még el szeretne érni, és kitűzött Önmaga elé?
Szeretnénk ezen az úton tovább menni, és tenyésztett marháink minél nagyobb hányadát feldolgozva Magyarországon értékesíteni. Egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk egy természeti, gazdasági és társadalmi szempontból is fenntartható gazdálkodás kialakítására. Úgy látom, hogy jó úton járunk!
Ha nem lennének korlátok, milyen lenne álmai vállalkozása?
Szerencsés helyzetben vagyunk, mert álmaink vállalkozását valósítjuk meg. A természeti adottságokhoz igazodva, a teljes vertikumot felépítettük, ami a Terra Pannonia termékeiben csúcsosodik ki.
Mi fontos önnek az életben, az emberi kapcsolataiban, ami vállalkozása stílusát is meghatározza?
Korrektség, megbízhatóság. Ez a két szó jut elsőre eszembe. Az üzleti partnereinkkel is egy korrekt, bizalmi kapcsolat kialakításán fáradozunk. Sajnos vannak esetek, amikor ennek az ellenkezőjét tapasztaljuk, de az ilyen egyének vagy szervezetek hamar kikerülnek a partneri körünkből. Mind a magán, mind pedig az üzleti életben.
Mennyire fontosak önnek az üzleti kapcsolatok? Úgy érzi a METRO-ban partnerre talált vállalkozása sikeréhez?
Az üzleti kapcsolatok - amennyiben olyanok, amilyeneket az előzőekben említettem - rendkívül fontosak, hiszen ezek nélkül a magunk vállalkozását sem tudjuk sikerre vinni. A METRO is tipikusan egy olyan partner, akivel sikerült a viszonyunkat jól felépíteni. Kiemelném azon kollégáit, akikkel rendszeresen kapcsolatban vagyunk, a beszerzőktől a minőségellenőrökig.
Van olyan mottó, amit magáénak érez, ami jellemzi az Ön tevékenységét?
Helyi termék – helyi érték, fenntartható mezőgazdaságból. Tevékenységünk a Terra Pannonia termékeiben csúcsosodik ki, mely mögött egy olyan fenntartható gazdaság áll, ami épít a természeti értékekre, megőrzi azokat, több mint 100 embernek ad folyamatos munkalehetőséget, és egy kölcsönösen előnyös üzleti kapcsolatot kínál partnereinek.